torsdag, februari 07, 2008

Snart sommar och sol



Jag vill ha sommar och sol. Inte mörker och kyla. Visserligen tycker jag om när det regnar, men nu är det nog. Det får gärna regna varma sköna sommarregn, det är mysigt. I min "trädgård" växer dessa aklejor som jag fått en gång av morfar. De trivs hos mej och sprider sig nästan som ogräs. De finns överallt.

Även stockrosor har jag i mängder. Dem stjäl jag när jag kommer åt. Frön alltså. Det är lite tråkigt med dem eftersom de inte blommar förrän på
andra året. Men vad gör det, då är de ju så vackra och
blommar så länge.
Sån tur att det inte är så himla långt kvar till sol och sommarvärme!!
Glöm bort att det ska bli sportlov och påsk först, det är nästan så vi kan hoppa över det.
Visst är det knäppt? Det känns fortfarande som höst, men videkissarna har slagit ut för fullt här hos oss och samtidigt läser jag hos en del bloggare att det är snö och tjugo minusgrader...
Naturen har fått knäpp, är det konstigt att vi människor ballar ur då?
Nä, det tycker inte jag i alla fall.
Ha det gott// M

2 kommentarer:

Anette sa...

Mmmm jag håller med....doften av kaprifol en ljum vår/sommar kväll.

Men tror du att vi hade längtat så om vi inte hade haft årstiderna?
Som förvisso verkar ha kommit en aning på svaj...

Go'natt
anette

RANA sa...

Jag längar också sååååå efter våren. Men snart är den här, tror du inte? Apropå stockrosor: jag köpte fyra plantor i somras som ALDRIG HANN SLÅ UT förrän den dumma vintern kom (okej, jag köpte för sent, men vad fan). Sen grävde jag upp dem från krukorna och trycke ned dem i marken. Tror du att det finns nåt hopp för de stackarna - ska de nånsin få blomma??? *ler*

Mysig blogg du har!

Fridens liljor, Rana