söndag, februari 17, 2008

Vardagar upp och ner

Det har varit tyst ett tag nu känner jag.


Det är lite konstigt, ibland händer ingenting och då ger man sjutton i allt. Ibland å andra sidan händer hur mycket som helst och då rinner tiden bara iväg.


Just nu vet jag inte vad jag ska tänka. Sedan i torsdags (allahjätans dag) har det varit både upp och ner. Jag fixade stor middag för familjen med förrätt, varmrätt och efterrätt i hjärtetecken så klart. Bilder finns visst men jag hittar dom inte. Sorry. Det såg verkligen urtjusigt ut kan jag inte låta bli att skryta. Röd kaviar i hjärform på förrätten som var räktoastar. Pannakotta till efterrrätt som var rosa med små rosor av marsipan. Det tråkiga var att mannen hade beredskap och var ute påfel och inte kom hem förrän vi andra hade ätit klart, ungefär vid halv tio eller nåt...
Så var det med det!

Fredagen jobbade jag, det var veckans upp! En heldag ute med ett helt gäng glada femmor som skulle göra upp eld! Vilka pyromaner! Och kallt som sjutton, dåligt klädda som många ungar ofta är, men inte ett enda gnäll på hela dagen från 7.50 tilll 14.30. Det var välan superbra!
Lördagen var en riktig nerdag- ursur och tråkig, inte arg eller så utan bara sur. Vi var på målningen dotera och jag men inte ens det hjälpte. Idag är det lite lättare, inte helt bra men något mindre tungt på något vis.
Vi har ätit gott även idag, och fikat och allt det där men det blir liksom inte riktigt bra helt enkelt.

Har gått en lång, lång promenad, det var länge sedan vi gick så långt. Det var skönt.

Det blir nya tag imorgon.
Ha en bra kväll// M

1 kommentar:

RANA sa...

Hallå där ute i skogen. Så synd och så orimligt typiskt att maken hade beredskap. Jag kan trösta dig (ungefär som om det skulle väga upp) med att i alla fall JAG blev jätteimponerad av att läsa om hjärtformad kaviar och allt det andra.

Jag tittar snart in igen. Hej så länge från en förort. :-)