onsdag, januari 09, 2008

Allt möjligt om ingenting..


I dag är dagen som det inte hände något alls.


  • Utom att båda mina barn fick nya kärlekar, eller barn, ungdomar menar jag ju- förlåt så mycket mina tonåringar. Ja, de fick alltså äntligen sin julklapp, varsin laptop som det tog ända tills idag att få leveransen på. Men vilken lycka! Och vilken arbetsglädje, inte vet jag vad dom arbetar med men det verkar väldigt inspirerande...

  • Utom förstås att skolan äntligen börjat så att man kan få lite "egen" tid igen.

  • Plus att jag börjat måla på min vackra enhörningsbok, bild kommer så småningom. det är en porslinsask i form av en bok med en enhörning på framsidan. Med tanke på att den var kritvit från början så har den nu blivit grundmålad - svart! Ser skrämmande ut och med tanke på att en hörningar i min värld är vita så undrar man säkert hur detta ska sluta.. Blir nog väldigt bra- det har en tendens att vilja bli det när det är klart. Som sagt: bild kommer.

  • Och så förstås att den stora lillkusinen fyller fem år i dag. http://malin78.blogspot.com/2008/01/oskar-5-r.html Det är tråkigt att det är för långt att åka och gratulera, men det får bli en annan dag. Det är för långt som sagt, om det varit sommar och ljust hade det varit en annan sak. Vi får höras påtelefonen istället. Presenten ligger kvar i skåpet tills vi ses.

Så visst händer det saker även i min skog även om det verkar som ingenting...


Ha det// M


1 kommentar:

mamman pysslar sa...

Hej Marie i skogen!
Såg att du kikat på min blogg och blev lite nyfiken. Blev ännu mer nyfiken när jag såg "södertörn". Är själv född och uppvuxen i glömstaskogarna...