onsdag, januari 02, 2008

välkommen tillbaka min vardag


Dag två på tjugohundraåtta. Jaha. Vad nytt?

Det mesta som tidigare, inte några stora förändringar.

Välkommen tillbaka vardagen!

Det är skönt att alla helger och ledigheter äntligen är över. Nu är det bara en vecka kvar till skolan börjar igen och då blir precis allt som vanligt igen.

Missförstå mig inte, jag missunnar verkligen inte folk att vara lediga och lata sig, bara jag slipper! Jag gillar inte när vardagen försvinner. Jag gillar rutiner och vill gärna att allt är likadant dag efter dag...

Att ha familjen uppe halva natten och sovande hela dagen är inte min melodi. Att det är nästan lika mörkt mitt på dagen som mitt inatten är vekligen ingen ursäkt att sova bort dagarna. Ingen äter mat och ingen är hungrig. Det blir liksom inte någon ordning alls när det är helger och ledigheter.

I dag har jag faktiskt tjuvstartat med att plocka undan alla julsakerna, har bestämt att rensa hårt i år och kasta, slänga och sopa undan allt som inte används. Inga ursäkter av nostalgiska skäl. Allt fult, gammalt och trasigt ska bort.

Nytt år kräver nya och bestämda gärningar eller hur?


Ha en bra dag// M

Inga kommentarer: