fredag, januari 11, 2008

Energi

Dagens aktiviteter har krävt mängder av energi...
Upp i ottan, väckning av medvetslösa ungdomar, antal två.
Tur att mannen var ledig och inte behövde gå upp, hade aldrig klarat att få upp en människa till. Iväg i ilfart till skolan för att jobba i skolan med åk åttor och nior, franska och musik.
Såhär efteråt kan jag känna att åttor är ett gäng hormonstinna vildar som inte kan behärska vare sig själva eller sina handlingar. Niorna har liksom landat i verkligheten och kommit på rätt sida i livet på nåt vis. Liknande tendenser syns hos tonåringarna i familjen som även de är av model åtta och nio, en av varje sort.
Vid hemkomsten var det dags att gå ut och valla den hemmavarande partnern som legat på soffan åtmistone halva dagen. Ut och gå i mörkret som vanligt eftersom det ännu inte är ljust vid halv fyrataget på eftermidagarna (kan döpa om mig till reflexdamen, kanske...).
Tack vare dagens krävande aktiviteter har min energi tagit slut och det enda som jag klarade av efter midagen var faktiskt att drömande titta på "Let's dance". Jag gillar att titta på danser och dansande, kan bero på mitt förflutna som amatördansare (har även prövat på en del jazzdans i min ungdom). Numera blir det mest "köksdans". Familjen tror jag fått fnatt men det struntar jag i!
Imorgon stundar åttioårskalas hos farfar.

Ha en bra afton // M

Inga kommentarer: